اینفو گرافی عرفان مسیحی در آلمان
1- از قرن 12 تا 15 دوران گوتیک - جنبش درون گرا و مذهبی
2-قرن 13 و 14 دوران شکوفایی عرفان مسیحی – جنبش مذهبی –تحت سرپرستی دومینیکن – تلفیقی از علوم دینی مقدسین مسیحی پیشین – حکمت مَدرسی عقاید آکویناس و قدیس بوناونتوره –عرفان نو افلاطونی – قواعد فرقه دومینیکی
3- قرن 13 و 14 جنبش مذهبی - دلیل اول : فروپاشی فرهنگ شهسواری درباری – روی کار آمدن فرهنگ شهر نشینی – رشد صنایع دستی – شکوفایی روحیه سرمایه داری – کشمکش بین پاپ و پادشاه – تحول و آتش سوزی ، غارت ،ویرانی ، تبعید و بلایای طبیعی
4- سال1276 دلیل دوم :کلمنس چهارم - تدریس و حمایت راهبه ها در شمال آلمان – تعلیم در فرقه دومینیکی – ظهور عرفان نظری
5-قرون وسطی 11-12-13 تقسیم عرفان مسیحی –عرفان زنان برنارد کلروویی عرفان احساسی و تجربی و پیامبرانه - عرفان مردان دومینیک قدیس موسس فرقه دومینیکی –عرفان نظری و شهودی – ظهور راهبه ها و راهبها – فرقه دوستان خدا
6- هیلد گارد فن بینگن (1098-1197)-نظریه سایه نور حیات بخش الاهی - اولین اثر شناخت طریق معرفت هدف از زندگی – جلوه های الهی – مجموعه اشعار مراتب فضیلت- نگارش 300 نامه به مردم و پاپ و الیزابن شونا
7-مشتیلد فن مَگبورگ ( 1210-1285 ) غرب برلین- بزرگترین زن عرفان آلمانی قرون وسطی – کتاب نور جاری الهی اولین کتاب عرفانی ( در آن از تشبیهات نور و آب )- نظریه عرفان نزول – ایده نور و ایده افاضه ( متفیزیک نور در فلسفه نو افلاطونی و تشبیه های چون چشمه خداوندی و نور و آتش در انجیل
8-قدیسه گرترود کبیر (1256-1301) – عارفه ای در صومعه بندیکتی – کتابهای : مکاشفاتی از عشق الهی –
تمرین روحانی – دعاهای گرترود – و در 1281 اولین تجربه عرفانی - نماد قلب مقدس
9- قدیسه مشتیلد فن هکبرن ( 1240- 1289 )- از افتخارات صومعه هلفد - حمد و ثنا در منظره دلربایی – لقب بلبل مسیح
10- مَیستِر اِکهارت ( 1260 -1328 ) – ارفورت آلمان – و فعالیت او در سالهای 1277- 1323 – اثر معروفش گفتاری در تعالیم – بنیانگذار عرفان نظری - روش فلاسفه افلاطون و ارسطو و کمک از کتاب مقدس نظریه ای ارائه داد به نام وحدت وجود ( وحدت عرفانی ) – ارتباط بدون واسطه با خداوند اصطلاح ادراک جرقه و بارقه ای - وصال شهودی آمیخته با تفکر - 1313 کتاب تسلی الهی و موعظه ای با عنوان انسان شریف
11- هاینریش سویزه (1295- 1366) - در مسئله وحدت عرفانی مرز بین خالق و مخلوق و در حقیقت عالم لاهوت و ناسوت – تجربه عرفانی از طریق عشق و احساس - اثرات او : کتاب کوچک حقیقت ( عرفان نظری ) –کتاب کوچک حکمت جاودانی ( صد مراقبه درباره حضرت مسیح و حضرت مریم ) یکی از رایج ترین آثار عرفان مسیحی در قرون وسطی – نامه ها – زندگینامه - اقتباس از دانشمندان دیگر آکویناس ،برنارد فن کلرور ، آگوستین ،و دیونوسیوس – پیروی از حضرت مسیح در مصائب او راهی برای فنا و وصال با خداوند .
12-یوهانس تاولر (1300-1361) – یکی از سه عارف بزرگ فرقه دو مینیکان در آلمان – عالم اخلاق در عرفان – علم الهیات در مقابل حکمت الهی – عنوان مقام استادان زندگی- تجربه ارزشی فراتر از لذت شناخت قائل است – الهیات نظری و متافیزیک استادش میستر اکهارت - راه پاکی و راه روشنایی = وحدت عرفانی و بازنگری اخلاق و اراده انسان - تسلیم و رهایی از خودپرستی – یکی شدن اراده مخلوق و خواست خداوند .